söndag 29 december 2013

Min plan i en kortare beskrivning

För att nå mitt mål på 65 kg har jag lagt upp en ganska tuff plan som jag ska lyckas genomföra med en massa envishet. Min man har sagt att jag är envis som en åsna. Nu ska jag använda min envishet till något annat än att vinna argumentationer mot min man. XD

Planen är att äta så rent som möjligt. Och vad innebär detta? Jo, att maten jag köper ska vara färsk, inga halvfabrikat, inget godis eller annat sött eller salt som hör till fredagsmyset. Det kan gärna vara ekologiskt och närodlat om man hittar det. Planen är att äta mindre av pasta, ris och potatis och mer av grönsaker och protein. Hänger ni med så långt? Bra!

Bilden är lånad via Google-sökning

Jag tror att ändra min kost på det här sättet kommer att göra mycket för min kropp. På kosten lägger jag även promenader varje dag och dans tre gånger i veckan. Dansen har jag på DVD, vilket är bekvämt för mig som varken har gymkort eller pengar till gymkort. Och promenader är ju också gratis.

Med tiden kommer min plan nog att utvecklas och anpassas efter vad som fungerar för mig.

Något som jag även kommer att testa på är Mental Träning. Jag tror att det är viktigt att man skapar sig en inre bild av den dagen när man har lyckats nå sitt mål. Det hjälper en att fokusera och övervinna hinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar