lördag 8 februari 2014

Tillbaka igen!

Jag hade så höga förhoppningar för den här bloggen. Hade, kanske är fel att säga. Jag HAR fortfarande höga förhoppningar för den här bloggen och för det här året. Men just nu känns det som att jag har hamnat på stora villovägar. Det är så svårt att hålla sig på linjen när man har en till i hushållet som vill andra saker. Nu pratar jag om mat. Jag har slarvat en del och detta har berott på att min make är sjukskriven. Jag har ju fått göra allt här hemma i princip för att han inte kan gå ordentligt (det är något fel på hans ben, mer än så tänker jag inte gå in på det). Och när man är den som måste ta hand om allting, inklusive honom, så tar det på krafterna och man har inte tid att ta hand om sig själv. Jag har inte varit på promenader, jag har inte yogat (förutom i torsdags, då jag faktiskt tog mig tid till det) och jag har bara gått som i en dimma, helt fokuserad på att få saker och ting att gå ihop här hemma. Jag har inte ätit helt rent, även om jag har ätit nyttigare än jag gjort förr om man tittar tillbaka på de senaste åren. Detta i sin tur har lett till att jag inte har gått ner i vikt alls, utan snarare upp några hundra gram (inte kilon, tack gode gud för det!). Idag fick jag nog av att slarva. Härefter ska jag strikt säga nej när min man vill att jag köper hem kakor/kaffebröd eller godis åt honom. För det är ju därför jag har hamnat på dessa villovägar; för att dessa onyttigheter finns i mitt hem och jag har i stunden varit svag och fallit för frestelsen. Egentligen borde jag kunna stå emot även om jag har det mitt framför näsan på mig, men tyvärr har jag inte kommit så långt i mig själv att kunna göra det. Jag har ett helt gäng med paleorecept att testa, så nu ska jag göra det fullt ut. Jag är på benen igen och jag känner mig starkare än jag gjorde innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar