måndag 26 maj 2014

Att våga förändras

Varför är man så rädd för förändring? Om man gör det till något bra och positivt finns det ingen anledning att vara rädd för det. Jag har insett nu att anledningen till att jag inte tagit tag i min övervikt på allvar tidigare måste ha varit rädslan för förändring. "Jag har alltid sett ut så här och det finns inget annat alternativ än att acceptera det." eller "Vad är det för mening med att ändra på det jag äter, jag kommer ju misslyckas ändå." Klassiska tankar i mitt lilla huvud för inte så länge sen. Men jag är så trött på övervikten. Så trött på att behöva leta kläder i storlek större, som ofta också har dålig passform. Jag vill heller inte lägga ett par hundra kronor mer i kläder bara för att jag har större storlek. Men i framtiden kommer detta inte vara ett problem. Jag arbetar varje dag med att nå mitt mål och jag har ju kommit en bit på vägen, även om jag har en lång väg kvar.

Min poäng med detta är att jag tycker förändring är bra. Man måste våga förändras. Man måste våga upptäcka att man FÅR ändra uppfattning och syn på livet. Man behöver inte trampa i samma fotspår hela tiden om man inte absolut vill. Förändring kan vara det som räddar livet på dig. Det som gör dig lycklig! Det som gör dig frisk.

Jag är glad att jag vågade förändras.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar