fredag 17 oktober 2014

Ibland blir jag lite arg...

Ibland blir jag lite arg på mig själv. Jag vet att jag mår dåligt av att äta dåligt och ändå gör jag så dumma val när det väl är dags att äta mat. Jag har ju märkt ett mönster. De dumma valen överrumplar de goda valen de dagar jag är extra stressad. Det ska liksom gå snabbt.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg är det nog dags att fixa storkok inför veckorna. Ha portioner färdiga i matlådor och även mellanmål så att det bara är att värma eller ta med sig till skolan när jag ska dit. Uppenbarligen fungerade det ju för någon månad sedan. Varför fungerar det inte nu?

Som sagt, ibland blir jag lite arg på mig själv. Från och med nu gäller planering. Planering har fungerat för pluggandet. Då ska det väl också fungera för kosten?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar