tisdag 23 september 2014

Tiden rinner iväg och jag stressar sönder.

Här rinner tiden förbi alldeles för fort att jag knappt hinner andas. Skolan tar upp massor av min tid. Jag försöker att med jämna mellanrum ta mig till gymmet. Förra veckan var jag där två gånger. Den här veckan har jag än så länge inte hunnit dit alls. Men när saker och ting lugnat ner sig (på torsdag eftermiddag som tidigast) kommer jag ta mig dit. Jag börjar kännas i kroppen att jag inte har varit där. Tänk vad fort kroppen vänjer sig vid regelbunden träning.

Jag är en aning frustrerad över vissa saker som har med skolan att göra. Spanskakursen går alldeles för fort fram och läraren ger ut alldeles för mycket övningar att hinna göra varje vecka, vilket har gjort att jag hamnat efter två veckor för att jag prioriterat det viktigaste, vilket är Litteraturvetenskapen. Det är så frustrerande att inte hinna med när man verkligen VILL lära sig språket. Men jag kommer att prioritera Litteraturvetenskapen först och främst eftersom det är det jag ska ha examen i. Spanskan läser jag egentligen bara för skoj skull för att jag vill lära mig språket.

I slutet av november ska jag försöka tenta av den återstående kursen i Religionsvetenskap som jag läste för fyra år sen (Jag vet, det är evigheter sen!). Tanken är att jag i framtiden ska räkna med de 30 hp i Religionsvetenskaplig grundkurs i min egna ihopsatta examen. Därför ska jag nästa månad gå på föreläsningarna för den bibelvetenskapliga introduktionskursen för att kunna tentera av just den kursen.

Samtidigt måste jag tenta av några kurser i kulturvetenskap som jag har i rest från förra året för att kunna få csn nästa termin. Så fram till jul kommer jag ha näsan i kurslitteratur.

Det är bara för mig att planera in gymbesök och regelbundna måltider för att orka med allt det här. Samtidigt ska jag regissera min pjäs (en komedi) som jag har skrivit manus till. Sen var också tanken att jag ska börja i en kör som övar på tisdagkvällar. Vi får väl se om jag hinner med det. Just nu känns det som att jag kommer stressa sönder. Men det är bara att ta en dag i taget.

Förresten, jag har en annan blogg parallellt med denna där jag publicerar skönlitterära texter och dikter som jag skrivit själv. Ord jag skrev heter den bloggen. Titta gärna in där genom att klicka HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar