måndag 30 december 2013

Första dagen - väldigt nöjd

Första dagen med min nya livsstil har gått över förväntan. Jag är stolt över mig själv faktiskt. Maten har varit underbart god och jag har hållit en bra mättnadskänsla hela dagen. Jag har fått i mig ett par mellanmål bestående av grönt te och ett äpple och nu till sent kvällsmål tänkte jag äta lite honungsmelon.

Jag har redan börjat känna av sockerabstinensen. Men det är inget sug jag har utan det är snarare huvudvärk. Socker är ju beroendeframkallande och idag är första dagen på väldigt länge som jag inte stoppat i mig någonting med mycket socker i. Den här lätta huvudvärken kommer nog finnas kvar i ett par veckor tills min kropp vant sig och detoxat så att säga. Men det är bara att stå ut. För när jag väl kommer över den där barriären så kommer jag må så himla bra.

I träningsväg har jag varit väldigt duktig också. Jag har promenerat och jag kom upp i 15211 steg. Det blev en skogspromenad i Vrinneviskogen, vilket var superskönt.

Jag ser fram emot morgondagen med ett leende. Och eftersom det är nyårsafton har jag något speciellt i matväg att tillaga, så att även jag får ta del av nyårsfirandet. Men det får ni läsa om imorgon.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med den här dagen och längtar till den dagen då jag får se resultat för mitt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar