lördag 29 mars 2014

Jag lär mig, sakta men säkert.

Idag har jag kommit igång med att äta regelbundet igen. Det känns så otroligt skönt! Jag är inte en morgonpigg människa egentligen, men jag lär mig. Jag VILL bli en morgonpigg människa. Det har väl mycket att göra med när man går och lägger sig och hur bra man sover under natten. I morse gick jag iallafall upp kl.9 även om jag kände mig lite sömnig. Jag kände att det var viktigt att stiga upp i tid och äta en ordentlig frukost för att komma igång med rutinen igen.

Frukosten bestod iallafall av två stekta ägg och knaperstekt bacon. Till efterrätt tog jag några kärnfria röda vindruvor. Mellanmålet var dock mindre nyttigt i form av glass, som vi köpte på Lindahl's café. Men det är ju lördag och då får man unna sig.

Jag lever nämligen efter tänket att man inte ska förbjuda sig själv från att äta sådant som man tycker är gott. Dock kan man ju faktiskt begränsa sig. Huvudsaken är att ens huvudmåltider är balanserade och man håller blodsockret i kroppen på en bra nivå. Det är när man hoppar över att äta regelbundet som man ramlar i "godisträsket". Det har jag fått erfara gång på gång. Men det häftiga är att jag faktiskt lär mig, även om det kanske tar lite tid innan poletten ramlar ner så att säga. Jag säger inte att jag korkad på nåt vis, men många kan nog erkänna att det inte är en dans på rosor att ändra på sina kostvanor. Det tar lång tid men det är värt mödan.

Nu ska jag vara duktig och fixa lunch. Vad det blir återstår att se. Men jag har plockat fram nötfärs iallafall. Kanske hemmagjorda köttbullar och sallad till det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar