tisdag 25 mars 2014

Nytt försök

Jag har hamnat på enorma villovägar och mått ganska dåligt både psykiskt och fysiskt tack vare det. Mest fysiskt faktiskt. Man märker verkligen skillnaden när man "trycker i sig" sådant som innehåller gluten och/eller socker. Jag har haft sådan fruktansvärd halsbränna, haft ont i magen och känt mig rastlös. Man kan ju undra varför jag utsätter mig själv för detta. Och jag kan inte annat än säga att jag är en aning besviken på mig själv. Men det lönar sig inte att gråta över "spilld mjölk", som det heter. Därför ska jag nu ta mig upp på benen igen och försöka göra mina medvetna val mycket bättre i fortsättningen.

"Dust yourself off and try again" har alltid varit mitt favorituttryck. Så dags att försöka igen. Man är dock inte mer än människa och det är tillåtet att göra misstag. Annars lär man sig ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar