fredag 28 mars 2014

Teater, indisk mat och sökandet efter olika träningsformer

Jag håller på med teater på fritiden. Just nu är jag med i pjäs på Kvartersteatern här i Norrköping som heter "Status: Hipp&Fräsch" och som är en nutidssatir som behandlar vårt överanvändande av sociala medier på internet, framför allt Facebook och Instagram. Pjäsen är rolig och meningen är att man ska känna igen sig i karaktärerna. Jag som skådespelare känner iallafall igen karaktären jag spelar. Iallafall när det kommer till hennes beroende av Facebook. Det är dock någonting som jag försöker ändra på. Jag och maken har börjat ha en skärmfri dag i veckan då datorer, tv och smartphones är i viloläge hela dagen. Det känns så himla skönt att ha en paus från att vara ständigt uppkopplad. Dessutom hinner vi göra en massa saker som aldrig annars blir gjort eller bara njuta av dagen som den är. Jag rekommenderar att införa en skärmfri dag i veckan. Man mår så himla bra av det. 

Ikväll spelade vi vår näst sista föreställning innan vi kommer ta en paus på lite över en månad. Min man och två av våra vänner var och tittade på kvällens föreställning. Efter föreställningen gick vi till den indiska restaurangen Indra där vi avnjöt en underbar middag. Det enda som inte var paleo på min tallrik var riset. Det var en väldigt god middag. 

Jag har funderat fram och tillbaka de senaste dagarna på vad för träning jag ska komma igång med. Har ni några förslag på bra och gratis träningsformer? Promenader fungerar ju alltid men jag vill nog variera mig lite mera. Jag hoppas att inom en snar framtid kunna skaffa mig ett gymkort på 24 Seven. 

1 kommentar:

  1. Youtube kan man hitta en del träningsvideos på, helt gratis, om det känns intressant. Det är ofta intensiv träning i högt tempo, men det går ju att lära sig program och köra i det tempo man själv klarar bäst till en början :) Själv sitter jag och snörvlar och snorar just nu, så min plan att få ordning på (främst) konditionen får vänta lite. Vi investerade i en crosstrainer då mina knän och hälsenor gärna gör ont om jag försöker mig på det där med jogging. Väl investerrade pengar och något i alla fall jag skulle rekomendera om ni skulle få lite pengar över längre fram (jag vet ju att det finns annat att prioritera för det mesta).

    Mest tråkigt tycker jag att det är att inte dansa längre dock. Det är bra träning och jag har alltid tyckt det är kul. Testade lite zumba och det är förvisso allt det där, men jag saknar att inte dansa koreografi. Är väl bortskämd från tidigare ;)

    Glad att du kommer igång med bloggen igen. Du inspirerar massor och jag blir glad varje gång du uppdaterar, hur ofta eller sällan det än blir.

    Jag vet ju att du kommer fixa dina mål :) Viktigt att dina närmsta står vid din sida och peppar dock (vilket ju inte jag vet något om). Det blir ännu svårare att stå emot frestelser om andra pushar för att man ska fuska lite eller rent av inte tror på ens förmåga att klara av det. Hade ett sådant samtal med min man igår senast faktiskt.

    Fortsatt lycka till!

    SvaraRadera