söndag 24 augusti 2014

The party was on last night.

Jag sa i början av det här året att jag skulle avstå från alkohol hela året. Inte för att jag dricker mycket i vanliga fall, men för att viss alkohol innehåller mycket socker och det var ju det jag ville undvika. Jag har alltid varit försiktig med alkohol och kommer alltid att vara det. I vilket fall som helst så var jag på inflyttningsfest hos en kompis igår och jag var så glad för att jag är i fas med pluggandet att det blev några glas rödvin för att fira detta faktum. Jag gick till festen med tanken att jag skulle enbart dricka alkoholfritt men så blev det ju inte. Jag ångrar ingenting annat än det faktum att jag mådde så illa inatt och hade dundrande huvudvärk när vi kom hem strax innan ett. Men vet ni vad: ibland är det tillåtet att släppa loss lite. Jag är inte den som gör det ofta. Jag gör det max två gånger om året, om ens det. Jag var glad igår och vinet var gott.

Jag har ingen större baksmälla idag förutom att jag känner mig lite trött och seg. Men det är ju ganska vanligt såhär dagen efter.

Imorgon är det måndag och då fortsätter vi med den nyttiga livsstil vi jobbat för i 8 månader nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar