söndag 17 augusti 2014

På väg tillbaka

Jag har varit i en svacka ett tag nu. Vikten har stått still och jag har inte haft någon större motivation till någonting. Det var värst när värmeböljan slog till och höll sig i flera veckor. Jag mådde inte bra alls. Men nu verkar hösten äntligen vara på väg och bra saker är på väg att hända.

Jag avslutade mina studier på Kulturvetenskapsprogrammet. Jag kom fram till att det inte var någonting för mig. Litteraturvetenskap är däremot någonting som jag intresserar mig för och därför gjorde jag en senanmälan till Litteraturvetenskaplig grundkurs på Linköpings universitet. I fredags fick jag veta att jag hade kommit in på kursen. Så nu börjar min resa mot en skräddarsydd kandidatexamen med Litteraturvetenskap som huvudämne.

Teatern ska jag fortsätta med också. Målet är att i höst sätta upp min egna pjäs på Kvartersteatern i Norrköping. Jag har ju manuset färdigt. Nu behöver jag bara hitta intresserade skådespelare. Det finns så många underbara teatermänniskor på Kvartersteatern att det förmodligen inte kommer vara några problem att hitta skådespelare som vill vara med i mitt projekt.

Men viktigast av allt i höst är att jag tar hand om mig själv. Meningen är att jag ska skaffa gymkort. Jag fick höra av reumatologen att min reumatism kanske behöver behandlas bara med träning och då ska jag göra allt för att lindra mina ledbesvär. Maten har jag inga problem med. Kostvanorna som jag började med i januari har jag varit noga med att hålla och det är jag väldigt stolt över.

Bloggandet ska jag också börja ta lite mer på allvar nu. Det kommer bli mer vardagsbloggande, även om mycket fokus kommer ligga på min hälsa och bra mat.

Nu ska jag blicka mot en ny framtid och nya utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar