fredag 14 februari 2014

En avvikelsedag

Jag hoppas att alla har haft en underbar Alla Hjärtans Dag idag. Jag har iallafall haft det. Jag och maken åt en underbar lunch bestående av hemmagjorda hamburgare på nötkött och Pommes Chateu. Till middag beställde vi mat från restaurang Poseidon. Jag beställde Laxspett som serverades med Pommes Chateu (igen) och chiliaioli. Till efterrätt blev det inte så paleovänlig chokladmousse. Inget av dagens rätter var särskilt paleovänliga, förutom hamburgerköttet och laxspetten, men jag är inte ledsen för det. För vissa speciella dagar får man fuska. Och idag kände vi att vi var värda lite onyttigheter.

Det är konstigt egentligen att man kallar det för fuskande. För det är ju mat egentligen. Jag kanske borde kalla det för "en avvikelse" istället för "fusk". Det låter mer rätt. Jag ser inte mina nya kostvanor som en diet. Jag ser det som en livsstil. Och ibland gör man avvikelser från sin livsstil. Så som att ta en luftballongsfärd eller en åktur i en Formel 1-bil. För let's face it; det är ju ingenting som hör till vardagen, utan någonting som man kan uppleva. Så idag var en avvikelsedag. Det lät mer rätt.

Ha en underbar fortsatt kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar