fredag 21 februari 2014

Lite nyheter och förändringar

Nu har jag försökt göra lite små ändringar i bloggens utseende. Jag som inte är så van vid blogger (bloggade på blogg.se förut) tragglar mig fram bland alla inställningar här men kunskapen växer sakta fram.

Jag har bland annat fixat taggar här ovanför så att man kan klicka in sig på den taggen man vill, som t.ex. recept, om man vill browsa igenom mina recept osv. Meningen var att jag skulle ha flikar där men jag har inte kommit på hur man gör dem.

Kom gärna med feedback på hur bloggens utseende kan förbättras. Det kan ta lite tid innan förändringarna kommer men det går framåt som sagt.

Jag har även några idéer om inlägg som jag hoppas att jag kommer hinna skriva nu i helgen. Det fanns bl.a. önskemål om att ge tips om vad som är nyttiga kolhydrater och vad som är protein med lågt fettinnehåll. Jag ska läsa på lite mer om detta och sen dela med mig av kunskapen till er.

Idag invigde jag min matberedare och jag började med någonting som många kanske ser som något enkelt att göra för hand, men som är lite jobbigt för mig som har reumatism i händerna (och alla andra leder i kroppen); jag använde matberedaren till att riva morötter, palsternacka och broccolistjälk.


Ni anar inte hur skönt det är för mig att slippa smärtan i mina händer och armar efter att ha kämpat med att använda rivjärnet. Den här matberedaren kommer att bli min bästa köksvän framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar