lördag 1 februari 2014

Kämpa vidare.

Det är inte alltid en dans på rosor att hålla sig till sin plan. Det gäller att ha nerver av stål och ett enormt tålamod. Tyvärr har jag inte mycket av något av det men jag kämpar framåt och samtidigt lär jag mig tålamod och bygger upp mig själv till en starkare personlighet.

De senaste två veckorna har varit jobbiga och jag har tappat all motivation och rutin. Men jag har bestämt mig för att lyckas med att nå mitt mål i år så därför är det bara att hoppa upp och ta tjuren vid hornen igen. Det känns som att mycket omkring mig är i kaos just nu. Saker som jag inte kan styra. Men jag vet att mat och motion är två av de saker jag faktiskt KAN styra. Hittar jag balansen i mig själv igen kommer många andra saker omkring mig att falla på plats också.


Det är inte lätt att gå ner i vikt. Övervikten jag har på min kropp har ju samlats där under flera år av dåliga beslut och en del dåligt inflytande. Men det viktiga just nu är att kämpa vidare. En ny månad har tagit sin början och jag har vissa delmål att klara under året. Jag har 58 dagar kvar till dagen då jag ska ha klarat mitt första stora delmål. Det är 8,7 kg vikt att gå ner. Jag ska klara det.

1 kommentar: