torsdag 2 januari 2014

Beslutsamhet

Idag var fjärde dagen med Clean Eating för mig. Jag mår väldigt bra och jag har redan gått ner ett halvt kilo. Jag har varit fruktansvärt godissugen från och till men jag har inte haft huvudvärk pga sockerabstinens iallafall.

Idag har jag känt som att världen varit underbar och jag har gått som på moln. Dvs tills min höft började protestera. Som jag berättat tidigare så har jag reumatism och det är ingen rolig sjukdom när den väl gör sig påmind. Min kropp är helt enkelt inte van vid den extra motion som jag utsatt den för den här veckan. Men hur ont det än gör idag tänker jag inte ge upp. För jag vet att mina leder kommer att må så himla mycket bättre när jag nått mitt mål om ca 1 år.

Det finns säkert många som hade gett upp vid det här laget med den smärta jag känner i höften just nu ikväll. Men inte jag. Smärtan gjorde mig bara mer beslutsam till att klara det här. På nyårsafton 2014 kommer jag att stå där i min nya klänning och skåla för det gångna året och för allt slit, för alla tårar, alla skratt och alla mål jag nått år 2014. För jag vet med mig redan nu att det kommer bli ett exceptionellt år. Jag har bestämt det.

Jag ler bara jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar