onsdag 8 januari 2014

Stolt över mig själv.

Idag har det varit en lugn dag. Jag och maken tog en promenad på dagen och när vi kom hem fick vi besök av mina föräldrar. Mamma ville bjuda på mat från pizzerian nedanför oss men jag sa strikt nej till det. Vi bjöd dem på hemlagat istället.

Ugnslagad laxfilé med quinoa och sallad.

Jag är stolt över mig själv att jag tackade bestämt nej till skräpmat och min make blev positivt överraskad. Han trodde ärligt att jag skulle ge mig så fort mamma föreslog skräpmat. Jag är glad att jag bevisade för min make och mina föräldrar att jag menar allvar med min viktminskning och att jag kommer att klara det. För det är en kamp att gå ner i vikt. Det känns som om varje litet matrelaterat beslut är avgörande. Så är det ju dock inte. Man får unna sig sådant man tycker om.

Jag tycker bilden här nedan illustrerar viktminskningskampen väldigt bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar