fredag 3 januari 2014

Min motivation

Jag har funderat fram och tillbaka på varför jag vill gå ner i vikt. Jag skulle ljuga om jag sa att det bara var för hälsans skull. Det finns många anledningar till varför jag bestämt mig för detta.


Under större delen av mitt liv har jag varit överviktig. Jag minns inte riktigt när jag hade blivit det men jag var det redan när jag skulle börja högstadiet. Vi ska inte gå in på hur det kommer sig att jag blev överviktig. Vi ska heller inte tala om all mobbning jag utsattes för i skolan för att jag hade en massa extra kilon på kroppen. Däremot ska jag berätta för er varför jag vill bli av med all denna övervikt.



Jag vill att min kropp ska må bra. Jag vill kunna gå i klädaffärer utan att känna ångest inför att leta efter kläder i större storlekar. Jag vill underlätta för mina reumatiska leder. Och någon gång inom den snara framtiden vill jag kunna njuta av en graviditet utan att få komplikationer för min övervikt. Framför allt vill jag få bättre självkänsla och bättre självförtroende. Jag vill inte plåga min kropp längre.

Detta är min motivation till det viktigaste nyårslöftet jag någonsin lovat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar